Miért kell reszponzívnak lennie egy weboldalnak?

Kezdjük ott, hogy mi is a reszponzivitás.

“A reszponzív weboldal (RWD) egy olyan megközelítéssel tervezett weboldal, amelynek a célja az, hogy optimális megjelenést biztosítson – könnyű olvashatóság, egyszerű navigáció a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel – a legkülönfélébb eszközökön (az asztali számítógép monitorjától egészen a mobiltelefonokig).”

Tehát a weboldal úgy kerül kialakításra, hogy minden eszközön amin megtekintjük, olvasható lesz, könnyen tudunk rajta navigálni, a képek és egyéb médiaelemek is láthatóan és élvezhetően jelennek meg.

Miért alakult ki és miért van rá szükség?

Alapvetően a reszponzív design kialakulása az egyre szélesebb skálát beterítő kijelző méreteknek köszönhető. Szükséges volt egy olyan megoldást találni, ami minden számítógép kijelzőn, telefonon és egyéb eszközön is jól mutat.

A weboldalak forgalmai mobil telefonról drasztikusan megnövekedtek az elmúlt években. Átlagosan elmondható, hogy a weblap látogatók fele mobil készülékről tekinti meg oldalunkat.

mobil-forgalom-aránya

Forrás: https://www.statista.com/statistics/241462/global-mobile-phone-website-traffic-share/

Így ha egy látogatónk érkezik az oldalra, és egy nehezen kezelhető, nem átláható oldal fogadja, amit szinte el sem tud olvasni a mobil készülékéről, ne csodálkozzunk ha kilép, és ezzel magas lesz az oldalunk visszafordulási aránya.

Miről ismerünk fel egy nem reszponzív weboldalt?

Azonkívül, hogy egyből szeretnénk kilépni, mert kényelmetlen és szinte fáj kezelni.

Ha telefonunkról nyitjuk meg az oldalt, és azt tapasztaljuk, hogy a weblap teljes szélességben megjelenik, a betűk nagyon kicsik, akkor egy nem reszponzív weboldallal van dolgunk.

Akkor nagyobb konverziót lehet elérni egy reszponzív oldallal?

Igazából, igen.

De, alapvetően azért mert az oldalt reszponzívvá tesszük, még nem feltétlen lesz jobb a konverziónk vagy legalábbis nem feltétlen lesz határozottan jobb.

A reszponzivitás mellett fontos az is, hogy a weboldalunkat megfelelően strukturáljuk, egyértelmű legyen a látogató számára az oldalunk üzenete, melyet képekkel és jól foglamazott szöveggel tudunk elérni. Illetve figyelni kell arra is, hogy megfelelően helyezzünk el CTA (Call To Action) gombokat.

Close Menu